Thursday, January 20, 2011

傻猫的奇妙恩典

         奇妙恩典♥♥♥♥把我带到祂慈爱的怀抱♥♥♥♥参加了3日的教会营。人生第一个宗教营。其实我也不懂为何会想藉着宗教改变自己。真的累了,厌倦了这头猜,那头怪的生活。很想从宗教里明白什么是‘心中富有’?有首歌很符合傻猫的心声http://www.youtube.com/watch?v=GYMLMj-SibU
                                                 
Amazing Grace, how sweet the sound,
That saved a wretch like me.
I once was lost but now am found,
Was blind, but now I see.


T'was Grace that taught my heart to fear.
And Grace, my fears relieved.
How precious did that Grace appear
The hour I first believed.

Through many dangers, toils and snares
I have already come;
'Tis Grace that brought me safe thus far
and Grace will lead me home.

The Lord has promised good to me.
His word my hope secures.
He will my shield and portion be,
As long as life endures.

Yea, when this flesh and heart shall fail,
And mortal life shall cease,
I shall possess within the veil,
A life of joy and peace.

When we've been here ten thousand years
Bright shining as the sun。
We've no less days to sing God's praise
Than when we've first begun。








That night we went to the camp,i felt weird ,i miss tat 1 who wait me at home....
 




       ‘春天的童话’里有两句对白,我记忆深刻。‘你信不信神?’‘信,我咪是神咯’

谁不曾以为自己是万能的?自大,骄傲的想法跟了我很久。有天,我累得哭了,如果我是神,我不会饿了想吃,累了想睡,伤心会流泪。和你,我一样,没有翅膀,‘我不是超人’。

我厌倦了身上的重担。神说,把你的重担交给我~因为自大,总是用自己的想法去做事,你做错事,我要把你骂到狗甘,没办法喔,我天生是将直率有型的!你伤害我,我要你比死更难受!我是甘爱恨分明的~型嘛。

但是,神说,原谅打你的人,原谅,原谅,宽恕打我进地狱的那个男人。
突然我觉得肩膀轻了,我的千年伤疤被祂抚平了,我不再恨那个人了,我不再为将来担心,因为信靠祂的必得平安,喜乐,祝福。奇妙的是,从那天相信奇妙恩典后我都睡得很甜,每天早上我觉得很兴奋好像新生的生命一样,而固执骄傲的我竟然非常坚信祂真的给了我平安,喜乐,祝福。我很感动。最后一天camp时,我还是很骄傲坐在最后的位置。唱着圣歌~很平静很安宁~我望着LCD上的天空图案,竟然会流泪。我以为是不会哭的,我不会让别人看到我脆弱的一面。但是,我好感动,这一刻的平静竟然令我哭了。
                                                 
                                                  奇妙恩典,何其动听
                                  祂救了我这个垃圾罪人
                                  曾经迷失如今我找到
                                  曾经盲了如今看见




No comments:

Post a Comment